søndag 20. juni 2010

En skikkelig familiefredag!

Denne dagen tok jeg fri med god samvittighet etter en arbeidsom og travel uke! Nå som jeg har kommet igang med oppussingen av rommene i 2. etg på jobb har jeg virkelig fått blod på tann og da gir jeg meg ikke før jeg er ferdig. Når man i tillegg er så heldig at man har en flott mann som stiller sine ferdigheter til disposisjon og hjelper til med bæring, flytting, handling, sparkling, pussing og snekring, ja, da er det bare å smi så lenge jernet er varmt!

Alle de tre guttene mine har vært med og hjulpet på sitt vis, og nå ser jeg enden på det hele nærme seg. Men denne fredagen var det altså duket for en skikkelig familiedag, og vi hadde store planer for dagen!

Emil og mamma, klare for bytur!

 Haakon og mamma koste seg på t-banen med ku og smokk. Det er stor stas å kjøre t-bane og Haakon hadde ingen planer om å sove bort tiden slik Emil gjorde!

Her er en veldig fornøyd Haakon på mammas arm, det var perfekt utsikt derifra og han fikk med seg alt som skjedde og hadde god oversikt på alle menneskene!

Vel fremme på Byporten bar det avsted til Gullfunn. Her hadde Jon Erik handlet forlovelsesringen til meg og nå var det hans tur til å få seg en ring, og begge to skulle sendes til gravering.
Mens Haakon ante fred og ingen fare og var i full gang med å sjarmere de ansatte i butikken, dukket plutselig onkel Stian opp! Og heldigvis ble vi fort ferdig hos gullsmeden og kunne sette kursen for et sted med mat!

Emil og Haakon koste seg med baguette og biter av pappas pastarett.

 Haakon brukte også tiden til å fri til onkel ved hjelp av en ring-eske og en kork!

Emil var helt sikker på at den ring-esken var ment å prate i, akkurat som mobiltelefoner!
Og jeg tror onkel ble sjarmert av begge to...

Vel hjemme igjen viste guttene frem sine kunster i sofaen!
Onkel satt tidvis med hjertet i halsen og ventet på at en av de skulle ramle utenfor kanten...

Det var stor stas å ha pappa og onkel litt i fred og jeg nøt tiden jeg fikk alene i klesbutikkene i sentrum!
Men, tilslutt kom både mamma og tante etter og guttene nøt oppmerksomheten fra alle sammen.

 Kvelden ble avsluttet med noen gode bøker om ku, kaniner og andre dyr og guttene la seg utslitte og fornøyde til å sove mens vi voksne koste oss med sen middag, topp 20 på tv og hyggelig selskap.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar