torsdag 3. februar 2011

"Haakon- og mammadag!"

I dag var dagen da alt gikk på tverke nesten fra starten av, først var Emil så frekk at han TOK på bilene til Haakon. KRISE!!! Haakon fikk anfall og tårene sprutet i alle retninger... Det er ikke lett å skifte bleie og kle på en gutt som tviholder på 5-6 biler, og til slutt ga jeg opp og satte de på spisebordet under stellingen, nok en Haakon-KRISE! Mer tårer, snørr og hyling... Så oppdager jeg at det ene øyet hans er rødt og væsker. Hurra, vi har en gryende øyekatarr. Haakon kjemper på liv og død og øyedråpene spretter i alle retninger, men til slutt treffer jeg endelig øyet hans og vi er klare til å gå i barnehagen.

Vel fremme i barnehagen har Haakon gått til streik. Han vil ikke kle av seg, han vil ikke gå selv, han vil ikke ha på tøfler og til slutt når vi kommer frem til frokostbordet skyver han maten laaaangt vekk, han skal slettes ikke spise! Han banker pannen i bordflaten og furter alt han kan, jeg må ikke tro han har kommet over den tøffe starten på dagen! Vikar-assistenten som tok imot oss smiler halvhjertet og mener han kanskje ikke er i form i dag? Joda, han er ikke syk, han er bare sint, svarer jeg. Men hun gir seg ikke så lett og jeg ender opp med å ta gutten med meg ut igjen, heller det enn å bli ringt etter i løpet av en time. Haakon sitter på armen min og furter enda mer når jeg vinker til en blid og fornøyd Emil som sitter med leverpostei fra øre til øre, for første gang i sitt liv blir Emil igjen i barnehagen helt alene uten Haakon.
Haakon blir med mamma til Solemskogen, heldigvis er han ferdig med å furte når vi kommer frem!

Når mamma skriver og noterer vil Haakon gjøre det samme, og med markørtusj og lillafarge ble det en flott side i notatboka!

Når det ble kjedelig med tegning fant vi frem deler av snakkepakken, og der var det to kuer!

Togbaner slår aldri feil! (Pluss at mamma endelig får gjort noe fornuftig!)
Så tar vi en liten tur ut på lekeplassen der de tøffeste 2008-barna på Solemskogen tester ut skiene sine, og jammen fikk ikke Haakon lov å prøve et par av de som har bindinger der man kan ha vanlig vintersko på! Han kom seg et par meter bortover med god hjelp, og hadde han ikke vært så trøtt tror jeg jammen gutten hadde synes det var kjempegøy! Jeg gleder meg til gutta kan få seg ski!

Haakon og jeg har hatt en flott dag sammen, men når vi hentet Emil i barnehagen så ble det galt igjen... Haakon skulle da ikke være med oss hjem! Han skulle endelig få leke i den elskede barnehagen sin! Men alle kom vi oss hjem til slutt, og så er det jo barnehage igjen i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar