fredag 26. mars 2010

En litt anderledes fredag.

Denne fredagen var jeg invitert på påskefrokost i Solemskogen Naturbarnehage, min nye arbeidsplass. Selve samlingen skulle foregå på Bekkeli, en liten gåtur inn i skogen bak barnehagens lokaler. Her er det en flott gapahuk med benker, bord, bålplass og utallige aktivitetsmuligheter for barna. Det er tilrettelagt på alle vis for alle aldertrinn og jeg synes det var forfriskende å komme ut å se blide barn og voksne.
Foreldrene og de ansatte tok godt i mot meg, og jeg rakk å veksle noen ord med flere av de. Det er godt å ta påskeferie med en god følelse i magen på at jeg er ønsket velkommen i ny jobb og at de gleder seg like mye til å bli kjent som jeg gjør.
Så med lukten av bål i nesa (og helt sikkert i klærne og i håret) og en positiv giv satte jeg kursen hjemover til mine to skjønne små. Det var egentlig meningen søskenbarnet mitt, Gunn Helen, skulle passe Knoll og Tott mens jeg var borte, men siden Emil ikke har blitt mye bedre måtte Mr. JE være hjemme med de til jeg kom tilbake.

Tross syke barn tok Gunn Helen turen opp, til glede for både guttene og meg. Når de først får hilst på synes de det er stor stas med henne, helt sikkert fordi hun er så rolig og alltid har god tid når de kommer krabbende mot henne.
Denne gangen hadde hun med flotte bursdagsgaver til guttene som straks falt i smak, og vi ble sittende på gulvet og leke med de alle fire.





Guttene likte spesielt godt puslespillet og Emil forsøkte å legge brikkene på riktig plass flere ganger. Det blir spennende å se hvem som først finner ut at hammeren til bankeboksen kan brukes på brorens hode? Så langt har Emil klart å slå seg selv med den...
Det var stor moro når pappa kom hjem fra jobb og de fikk vise han de nye lekene sine! Også han falt selvfølgelig for hammeren og nå er det tre stykker som "sloss" om den...

Vi takker Gunn Helen så mye for bursdagsgavene og hyggelig selskap! Det var jammen koselig å treffes igjen, håpe det ikke blir så lenge til neste gang.

Haakon er på bedringens vei, nå er det Emil sin tur til å hoste og snørre... Heldigvis virker det som han slipper lettere unna feberen. Men det varmer et pappa og mammahjerte når guttene igjen viser tegn på at apetitten er stigende og de igjen smiler og ler mot oss!
Med litt friskere gutter går vi en stille og rolig helg i møte, hvertfall frem til søndag klokka 18.00. Da er nok nervene igjen i helspenn her i huset... Det er duket for nok en hjemmekamp på Åråsen, denne gangen mot Hønefoss. Vi gleder oss til nye 3 poeng på hjemmebane og krysser fingrene for nok en kamp der vi holder nullen! FORZA FUGLA!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar