torsdag 25. mars 2010

Årets første utendørs kaffe!

Formen til guttene er ikke blitt noe bedre. Halsen fusker, snørra renner og feberen kommer og går.

Det er absolutt ikke vanlig her i huset at gutta slapper av og halvsover på stuegulvet! Men midt oppe i all elendigheten er det lyspunkter, våren er her!
Siden jeg hadde noen ærender jeg måtte ha unna satte vi derfor kursen mot sentrum. Min teori var at slappe barn som ikke finner roen kanskje ville trives i vogna? Og det stemte! Guttene fikk slappe av uten for mye gråting og hodet mitt fikk en velfortjent pause fra jamring og hyling. Det er ikke lett å sjonglere to syke gutter på en gang...
Så fikk jeg ordnet meg pass, noe som kommer hendig med i juni når min kjære tar meg med på en liten weekendtur til Paris!

Etter alle gjøremålene var unnagjort var det på tide å treffe damene og deres skjønne små. Vi fant oss en hyggelig kaffebar på Grønland og nøt årets første utekaffe!





Det smakte nyyyyydelig med både kaffe og gulrotkake og når man er så heldig å ha så herlig selskap i tillegg ble det en flott markering av våren! Guttene nøt noen våkne minutter med vårsol og frisk luft i vogna si og i noen minutter var verden totalt bekymringsfri.

Løpende med hver vår barnevogn kom vi akkurat tidsnok til å se t-banen lukke dørene og kjøre videre uten oss. Ventetiden slo vi lett ihjel og kort tid etter var var vi på vei til Tveita.
Nå var det min tur til å skjemme bort meg selv litt! Med førstedag i ny jobb rett rundt hjørnet hadde jeg time hos frisør og jeg gledet meg!!! Jeg rakk til og med å handle litt først og endte opp med ny sort leggings, et sprekt halstørkle i lilla og blått, en blå tunika, beige genser med puffermer og svarte støvletter. Tid til meg selv og egenpleie er luksus jeg vet og nyte og sette pris på, det er slett ingen selvfølge lengre... Dermed ble det delt ut mange varme klemmer til min kjære når jeg kom hjem og han roste både innkjøpene mine og den nye frisyren. Så herlig at han unner meg denne luksusen i hverdagen!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar