fredag 1. januar 2010

Nyttårsaften!

Så var nyttårsaften her, igjen. I fjor satt jeg med stooor mage og hadde lite bevegelsesfrihet. I år satt vi her med to små som gjorde det meste ut av dagen helt frem til leggetid!


Det startet hjemme i Oslo med frokostgrøt og lek. Vi plasserte Emil i trill og Haakon stolt stående bak. De lo begge to og syns det var uendelig festelig, hent til Haakon tok tak i hodet på Emil og dro det bakover så både han og trilla tippet...


Utsikten fra balkongen nyttårsaften.


Da er gutta pyntet og klare for å reise til bestemor og bestefar på Kongsberg.



Da vi kom frem måtte Haakon også prøve genseren sin som bestemor har strikket. Nå har de hver sin Marius-genser, Emil i blått og Haakon i grått. Se så flotte gutter!


Bestemor syns de var så søte og fotte at hun måtte ta mange bilder av begge to!


På vei til Kongsberg var vi innom Rimi på Hauerud for å hente ut pakken jeg hadde bestilt fra Nespresso. Det var litt av en eske med kaffe! Du skulle sett uttrykket i ansiktet på Jon Erik da jeg kom ut av butikken med den pakken... Ubetalelig! Han lurte på om jeg hadde kjøpt hele butikken.


Litt lek før maten serveres.


Nyttårsbordet er pyntet!


Middagen var fortreffelig! Kalkunbryst med grønsaker, ris og saus.
NAM!




Guttene var også med å spiste og fikk smake litt av vår mat.


Gleden var stor da Haakon fant strikketøyet til mamma og rev det ut av veska!



Bestemor syns guttene fortjente litt ekstra til nyttår og satt plutselig å matet de med OSTEPOPP! Gutta digga det og gapte villig vekk til bestemors store begeistring.



Haakon fant perlene til bestemor og falt helt i staver!




Verdens beste hespetre, Jon Erik! Han hjalp "gjerne" til så jeg fikk nøstet opp garnet mitt.


Kveldens stjernefotograf, bestafar Erling.




Litt fyrverkeri ble det på oss også, takket være bestefar!





Alt i alt var det en rolig og koselig kveld. Med godt selskap og deilig mat nøt vi hverandres selskap både store og små.
Det er både spesielt og rart å feire nyttår som småbarnsforeldre. En liten del av meg savnet selskpelighetene og fest med venner, mens største parten av meg ville ikke unvært kvelden sammen med guttene. Det er godt og herlig å se de vokse seg store og se den rivende utviklingen som har skjedd på de månedene vi har hatt de her sammen med oss.


Jeg ønsker alle sammen et riktig godt nytt år og takker alle kjente og kjære for alle de flotte minnene dere har gitt meg i det gamle. Jeg gleder meg til nye minner, nye hverdager og nye høydepunkter i året som ligger foran oss.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar