onsdag 27. januar 2010

Babysang og shopping!



For første gang på nesten en uke kom guttene og jeg oss ut av huset igjen. I tåke og gråvær trillet vi ned til Haugerud på Miljøhuset for å synge, danse og være sosiale med de andre store og små.







Snø og gråvær kan være flott og guttene storkoste seg med å titte der de satt godt nedpakket i vogna si. De bablet og lo hele veien ned til babysangen, kanskje de skjønte hvor vi skulle? Vi har jo gått den veien mange ganger før.


Haakon storkoste seg like mye på sangen i dag som han har gjort de siste gangene. Han sang og danset med Jorun i dag, hennes Cassie sov. Jeg måtte smile da sangen nærmet seg slutten og hun litt svett måtte medgi at Haakon nok var noen kilo mer enn hun var vant med med sin lille snufs. Her satt han under de flagrende gjennomsiktige blåe gardinene vi bruker når vi synger "Stor bølge, liten bølge".


Emil syns det var viktigere å passe på sprett-opp-leken han hadde funnet enn å se etter bølgene i sangen. Mia syns også leken var fin, men de to klarte bra å dele på den.


Mathea lo og syns sangen var veldig morsom, men her ser det nesten ut som hun er litt skeptisk til de flagrende teppene som svever over henne.

Nok en gang fant Emil en av Matheas leker! Han pleier å være veldig glad i Brann-mannen hennes, men syns denne kaninranglen var minst like fin! Det syns visst Mia også.


Så var det tid for lunsj. På menyen sto brød med leverpostei, melk og fruktmos med røde bær og eplebiter. Maten falt virkelig i smak, de har uten tvil fått igjen apetitten!


Jorun hadde glemt igjen maten hjemme på kjøkkenbenken, men takk og lov ligger Rimi like ved! Der har de ferdig NAN på boks og mange flotte flasker, så slapp de å reise tidligere hjem bare for maten sin skyld!


Mali og Mia er to jenter som kooooser seg med maten! Mali sin favorittaktivitet ved matbordet i dag var å blåse med leppene så fruktmosen fløy alle veier og alle barna rundt bordet lo og mistet konstentrasjonen om egen mat. Utrolig artig jente med verdens mest tålmodige søster.
Mia har lært seg å smile til kamera, denne gangen til og med med åpne øyne!


Etter maten var det leketid for de som ikke skulle sove. Denne gangen skulle gutta boys sove og jeg var plutselig den eneste uten barn!!! Helt utrolig... Jeg benyttet anledningen til å nyte en kaffekopp og strikket noen omganger på monsterbuksen jeg holder på med mens de andre skiftet bleier og passet sine troll.


Mathea kler seg for å trille hjemover. Mamma'n sier: "Se, nå tar Signe bilde av deg" og snuppelura snur seg mot meg og finner frem sitt herligste smil!


Så bar det avsted ut i snø og minusgrader. Vi trillet og dyttet oss frem mot Tveitasenteret, nå skulle det shoppes!


Jeg var utrolig fornøyd når jeg satt på bussen på vei hjem og gjorde opp regnskap for hva som var med i vogna på vei hjem. En ny HP all-in-one scanner, printer og kopimaskin! Posten hadde tilbud og jeg fikk den til 450 kr, bra kjøp.


Knapper til jakkene jeg og oldemor Margit har strikket i Fanamønster, blir en koselig jobb i kveld og sette de på.



Nye gardiner til stua, de hadde 70 % på Kid! Dermed fikk jeg gardiner til stua for 108 kr!Det var gøy å få opp noe nytt og jeg likte godt at de var hvite, det føltes litt mer vårlig, og det er jo ikke lenge til vår!



Sjampo og balsam fra John Frieda fant jeg på Vita, nå skal anti-friss-produkter prøves ut...Utenom det ble det en ny boks til å ha kaffepatronene i og te-lys som det går en del av de nå i mørketida.
Haakon syns det var kjempegøy å være med å ta ned gamle gardiner, men mistet interessen når jeg skulle henge opp de nye. Da var det mye mer spennende å leke "Borte-tittei" med pappa og gardinlengeden.




De var forresten utrolig søte når Jon Erik kom hjem fra jobb i dag! De satt i stolene sine og var ferdig med middagen og koste seg med en dessertkjeks når pappa kom inn i stua. De smilte fra øre til øre og Haakon viste stolt frem kjeksen sin OG Emil sin, den hadde nemlig han stukket av med og spiste like godt opp begge sin rasjon... Emil syns ikke det var så farlig, han var mer opptatt med å leke "Borte-tittei" bak smekka si, når han drar den opp dekker den ansiktet hans og sånn sitter han til jeg sier: "Hvor er Emil?" og når han tar ned smekka og gliser stort må jeg si:"DER var Emil!". Kjempegøy!




Dagens middag var neimen ikke mye å skryte av. Vi er ikke kresne hverken samboeren eller jeg og vi elsker fisk! Derfor gledet vi oss veldig til middagen i dag og var spent på resultatet... Navnet var spenstig og lovet mer enn selve retten ga: Hot & spicy pasta med grillet ørret. Det var rett og slett en skuffelse. Spiselig, men likevel en skuffelse og ikke noe vi kommer til å lage igjen. Det er utrolig kjedelig å stå å lage middag helt fra bunnen av også blir resultatet så som så...
Men jeg gir ikke opp og skal fortsette å finne nye, gode og sunne oppskrifter på mat, for det finnes! Det er jeg helt sikker på!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar