torsdag 24. februar 2011

Hakket genser i deilig Alpaca

Helt i starten av januar dukket det opp en bok om hakking, pjoning og hekling i postkassen. Jeg forelsket meg! Der fant jeg en flott oppskrift på en hakket genser, når jeg tok med oppskriften til garnbutikken og fant garnet oppskriften anbefalte ble forelskelsen til evig kjærlighet! For mykere og mer behagelig garn enn Du store alpaca skal man lete lenge etter!
Genseren er hakket på Solvor sin hakkepinne nr. 6. Den er hakket i to deler, et forstykke og et identisk bakstykke som hakkes sammen i sidene til slutt.

Her ser man sammenhakkingen over skulderpartiet.
Med vanlig flathakking får man et flott, tett og jevnt mønster.
Superfornøyd!

4 kommentarer:

  1. Hei
    jeg lurer på hva boken du fikk heter.
    For moren min har lyst til å hakke seg en genser, men har ikke noe mønster, så jeg lurer på om du kan sende meg oppskriften eller fortelle hva boken heter :)
    Med vennlig hilsen Line Merete Råde Sakshaug
    send meg en melding på line_sakshaug_94@hotmail.com

    SvarSlett
  2. Hei! Boken het Du store Alpaca om jeg ikke husker helt feil, akkurat nå ligger den pakket ned i esker da vi er på flyttefot. Vi bør være vel inne i nytt hus i løpet av november, så jeg kan dobbeltsjekke da om du vil det :-)

    SvarSlett
  3. Line Merete råde sakshaug17. oktober 2011 kl. 19:06

    Ja det hadde vært fint :)

    SvarSlett
  4. Line Merete råde sakshaug28. november 2011 kl. 19:30

    Hei du ;-)
    Jeg lurer på om du hadde funnet boka etter flyttinga, skulle så gjerne ha hatt oppskrifta på denne genseren ;)
    Med vennlig hilsen
    Line Merete Råde Sakshaug

    SvarSlett