lørdag 27. februar 2010

Min private hobbykrok!

Jeg har lenge hatt planer om hvordan jeg ønsker å ha det i stua, men det har tatt lang tid å bli enig med Mr. JE. Denne fredagen tok jeg saken litt i egne hender og dro med meg en veldig frivillig Helena på handletur til IKEA. Det er en befrielse å reise dit uten mann og barn på slep og ha med seg en positiv, ærlig og hyggelig venninne. Tiden løper fort i godt selskap og vi storkoste oss med shopping, kaffe og den ustoppelige skravlingen vår om løst og fast, stort og smått.

Med god hjelp fant jeg til slutt det jeg var ute etter og når jeg kom hjem var min kjære behjelpelig med å montere og sette opp hyller. Her er resultatet av min IKEA tur og hvordan stua ble etterpå.


Hylla var nummer en på handlelista denne gangen og står pent plassert i den ene kroken i stua og samler nå alt jeg har av hobby og håndarbeidsmateriell. 


Her er nesten alle hobbybøkene min. Jeg er en ivrig samler! Det er flott med inspirasjon og nyt impulser.



Alt garnet har blitt sortert etter farge og pynter jammen opp i stua og gir den et hjemmekoselig preg. Jeg syns garn gir en god og varm atmosfære, men det er sikkert fordi jeg elsker å jobbe med det!

Grått og svart garn har fått plass i bestemors gamle brødbakebolle i tung keramikk.

Denne kurven fant jeg billig på IKEA-runden min og den passet perfekt til alt garn i hvitt og brunt.

Lilla og rosa måtte selvsagt i den sjokkrosa Steltonkurven min, en fargeklatt i en ellers beige og grønn stue.


Her er hakkepinnene jeg for tiden prøver å bli godt kjent med!

Strikkepinnene måtte ut av rekkevidde for små guttehender. Dermed endte alle strømpepinnene opp i glassvasen fra Hadeland og rundpinnene i en artig boks fra Panduro.

Denne glasskrukken var kjekk til å samle knapper i. Jeg er ivrig til å handle knapper, men mange blir borte og da er det kjekt å ha en plass der alle er samlet.

Disse glasskrukkene kjøpte jeg på IKEA til 19,- stykket...

Satt opp på de nye hyllene over sofaen og pyntet med restegarn i ulike farger var de praktiske og dekorative!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar