torsdag 28. januar 2010

Tvillingtreff hjemme hos Ragnhild.

To våkne gutter holdt bablekonsert for meg på morningen i dag. En sto å holdt seg fast i sprinklene på senga si og en lå på magen, tittet over i brorens seng og lo og smilte. En fantastisk start på dagen!
Etter frokostgrøten pakket vi stelleveska, skrapte is av bilen og kjørte av sted med stø kurs mot Lommedalen. Lene og jentene skulle kjøre etter oss, vi visste jo veien og skulle lede an. Alt gikk bra til vi kom ned på ring 3, da var det ikke mange kilometerne før Lene var søkk borte. Jeg kjørte så sent jeg kunne og like før Bekkelaget så jeg henne i speilet. Jeg blinket mot høyre leeenge før jeg måtte og kjørte så sent det var forsvarlig, men hun kjørte rett forbi og fortsatte i retning Fornebu... Når vi var kommet til Bærums Verk kom hun helt ut av det blå foran bilen min, hun hadde slått på GPSen og kjørt om Sandvika!
Vel fremme var det en superkoselig dag med mange koselige damer og skjønne barn. Alt i alt var vi 10 mammaer og 20 barn!!! Her er noen bilder fra den halvkaotiske men flotte dagen:










For en gangs skyld møter Haakon motstand! Han får det plutselig ikke som han vil og det er andre barn som tar opp kampen om de lekene de også vil leke med. Haakon syns det er aldeles grusomt og hyyyler det han kan i håp om at noen skal synes synd på han...






Emil koste seg og lekte enten med de andre eller for seg selv. Han fant mange nye leker og syns de var mye mer spennende enn å krangle med broren.






Her fant Emma tennene til Haakon. Hun syns de var kjempefine og ville så gjerne ta på de å se, men DA fikk Haakon nok! Han brølte av fornærmelse og hadde nok sjelden hatt det så kjipt. Å som ikke det var nok satt mamman hans og lo av han og syns det var en tullete oppførsel...














Vel hjemme igjen måtte Haakon til pers og prøve strikkejakken. Den er litt stor men det gjør ingen ting, den ble flott på!

3 kommentarer:

  1. tante synes synd på Haakon, tante ville trøsta lille gull! hehe, var litt tullete oppførsel da=) Han var kjempe fin i strikkejakka si, du er så flink du søs!

    SvarSlett
  2. Hei, hei! Takk for i dag!
    Hvis du ikke er medlem på hobbyboden burde du melde deg inn der. Fint nettsted for folk uten 10 tommeltotter! hobbyboden.com

    Hilsen Grete Helen

    SvarSlett
  3. Hehe, syns ikke så fryktelig syns på Haakon, jeg ;-) Han trenger å få igjen litt, han er akkurat slik mot Emil selv! Godt at han får brynet seg litt :-)
    Spennende, skal jammen sjekke ut den nettadressen, Grete Helen! Å takk for i dag, ja :-) Kjempekoselig!

    SvarSlett