søndag 8. november 2009

Farsdag!


I år er vi foreldre... For første gang er det min oppgave å finne på noe koselig til pappa fra guttene. Jeg snakket med begge to, men det eneste svaret jeg fikk tilbake var: bu, mu og ah... Altså ingen hjelp der. Så vi trålet handlesenteret opp og ned uten en eneste brukbar ide om hva vi skulle finne på. I det øyeblikket vi gikk forbi Bodyshop så jeg reklamen på utsiden av butikken: Farsdag! Prøv vår egen kolleksjon for menn! Det var litt av en jobb å komme seg inn i butikken, det sto bord og reoler tett i tett og tvillingvognen klarte akkurat å smyge seg forbi. Ved hylla for menn var det ikke lett å velge, men til slutt falt valget på ansiktsvask. Etter å ha prøvd litt forsiktig fant jeg fort ut at vognen måtte stå der den var mens jeg gikk bort for å betale. Etter å ha sagt pent nei takk til flere "fantastiske" tilbud fikk jeg tilslutt en ferdig pakket gave med meg og lirket vognen ut av butikken igjen. Hadde jeg sittet i rullestol hadde jeg aldri kommet meg inn og ut av den butikken, men det er en tanke jeg ofte har gjort meg i det siste. Det er ikke mange plasser som er bygd for doble vogner.
Så kom endelig farsdagen, etter å ha hatt pakken liggende i to hele dager uten å kunne si hva som er i den. Guttene lot oss sove helt til 06.10 før de våknet til liv og ropte på frokostmelken sin! Selve pakken syns guttene var minst like spennende som det pappa syntes. Haakon fikk holde den og skulle gi den fra seg, men syns papiret var SÅ fint at det var vanskelig å få den fra han igjen. Innholdet derimot likte nok pappa bedre enn guttene, takk og lov! Ansiktsvasken falt i smak hos far, pyntebåndet hos Emil og papiret hos Haakon. Innpakningen holdt to troll i aktivitet i nesten en time! Dermed rakk pappa å hoppe i dusjen å prøve den nye ansiktsvasken sin i ro og fred.
Utpå ettermiddagen fikk vi hyggelig besøk av naboene og deres lille prinsesse. Nok engang ble det bevist at det er ikke alltid dyre leker som fenger de små... De hadde handlet med seg smekker fra Sverige og de lå i en fantastisk flott pose som knitret som bare det! Den posen klarte å underholde tre stykker på gulvet en god stund. Vi gratulerte naboen med farsdagen og praten kom inn på hva de stolte fedrene hadde fått. Jeg gliste litt skjevt og fortalte om ansiktsvasken til mannen her i huset. Da var det flere som gliste og bekjente at der hadde det blitt fuktighetskrem på far. Begge fedrene var godt fornøyd med gaven, men var enige i at de ville være forsiktig med å skryte for mye av hva de hadde fått på jobb i morgen.

Jeg gleder meg til guttene blir gamle nok til å være litt mer behjelpelige med å velge ut farsdagsgave, da er jeg sikker på at vi ikke glemmer kort. De kan jo tegne eller male ett, i år ble det gave uten kort... Alt i alt har vår første farsdag virkelig vært flott! Mannen ringte sin pappa og vi tente lys for min pappa. Farsdag får en helt ny betydning når man får småfolk i hus. Vi har hatt det fantastisk med guttene våre de syv månedene vi har delt så langt, men tenk så mange herlige stunder det blir fremover! Milepælene tar jo ikke slutt, de har såvidt startet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar